BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 3, 2009

Kisah Perempuan Senget yang Capek...

Kisah Perempuan Senget yang Capek


Salam

Uishhh... sejuk sungguh udara luar. Maklumlah baru pas hujan. Macam aku katakan sebelum-sebelum ini, langit Tg Malim sentiasa menangis sejak kebelakangan ini. Hmm... katak pon tidak pernah jemu dari memanggilnya. Tapi, ini mungkin hujan rahmat dariNya. Sebagai insan di muka bumi yang fana ini, aku bersyukur padaMu.

Seperti yang aku janjikan, aku ingin ceritakan tentang seorang sahabat aku. Dia perempuan senget yang capek! Siapa ya? Dia agak terkilan lah masa baca post adik beradik sebelum ini, sebab aku tak cerita pasal dia. Aku bukan tak nak cerita, tapi cerita dia terlalu banyak bagi aku ceritakan. Boleh aku katakan, aku seronok sangat berkawan ngan dia. Korang tak tahu lagi ka? Hmm... nanti pasti korang akan tahu sape yang aku maksudkan. Hehehe...

Aku mula mengenali dia di UPSI pada satu kursus BTN. Masa tu, aku baru sem 3 baru. Maklumlah, masa tu baru nak aktifkan diri dalam program universiti. Masa itu dia boleh dikatakan famous jugaklah sebab dia popular dengan orang gila yang sengau. Sebab masa tu kami main sifir botol, dan dia lembab ngan sifir masa 2, walaupun dia cikgu math. Akhirnya dia kena denda jadi perempuan gila yang sengau. Aku dah bagi hint, dah taw belum sape dia??? Hehehe...

Then, kami bekerja bersama-sama dalam MSK ambilan Julai 2007, masa 2 dia makanan, aku plak teknikal. Masa 2 x de lah kenal sangat pompuan senget nie. Hmm, then aku digandingkan bersama dia untuk jadi PP n TPP Persembahan MSK ambilan Julai 2008. Hah, masa 2 lah kami rapat. Dia memang gila macam aku jugaklah. Hehehe... sebab dia memang senget. Banyak cerita dia nie. Masa 2, seronok kitaorg kije bersama-sama dalam MSK. Masa 2, aku perasan satu benda dari dia, dia nie nampak ja gagah, tapi sebenarnya sensitip jugak dalam wat kije. Aku pernah tengok air mata dia mengalir masa MSK 2... masa 2 beselah banyak sangat masalah yang wujud. Aku rasa cam badi kot sape2 yang jd PP n TPP persembahan, memang akan menangis. Bermula zaman Cik Tam, Faiz, Shahrir, Zeti, pas2 aku and Iza, then pas kami si Emy plak. Memang akan menangis punyalah. Banyak benda yang akan dipertikaikan, sebab orang lain tak tahu tekanan kerja sebagai PP and TPP persembahan.

Dia nie senget sebab, dia nie, banyak cerita yang lawak ada kat dia. Hah, yang paling bestnya aku pernah jugaklah digossip ngan dia walaupun ianya tak benar. Tergelak masa 2 aku dibuatnya. Shahrir pon sama suka sakat masa 2, tapi aku wat tak kesah ja, sebab benda 2 x betul pon. Then, perangai dia nie yang paling aku benci ialah.... opps aku rasa sume laki akan benci kot, sebab dia nie suka makan KFC hari-hari. Fuh bankrap sape jadi calon dia nie. Hehehe...

Then, masa paling best skali, bila kami kerja sama-sama dalam pesta konvokesyen ke 11 sidang satu, masa 2, aku, Faiz, Nabila, Iza, Dora jadi MT masa 2. Fuh, masa 2 lah banyak konflik wujud dikalangan MT. Nasib baiklah sumenya profesional. Semuanya dapat diselesaikan dengan baik. Kemudian aku bekerja ngan dia masa, wat program SMU kat Pangkor. Masa 2, aku, Faiz, Shahrir,Suiz and Nabila buat benda gila kat Pangkor. Kami wat satu benda guna daun kelapa kot. Benda 2 cam rantai Hawai lah nak sambut senior masa 2.

Hah, seterusnya cam mana dia bleh dapat nama capek, sebabnya dia nie confident pegi main bola jaring. Then, masa main tu, dia ditolak dan jatuh. Terus, buku lalinya retak. Hampir sebulan lebih kaki dia bersimen. Masa 2 dia capek lah. Tapi nasib baiklah ada bibik yang jaga dia. Masalahnya bibik dia 2 lagi senget. Murni bukan nama sebenar. Hahaha. Masa 2 lah dia jadi lagi sensitip ngan owg sekeliling. Dia mula down masa 2, sebab rendah diri gila tuk berhadapan ngan masyarakat Tg Malim. Aku pon bagi semangat kat dia jugak walopun aku taw dia 2 senget. Tapi aku rasa org lain x taw benda nie.


ni lah dia perempuan senget 2...

Hah, dia nie seorang pendengar yang baik. Korang bleh jadikan dia pendengar yang baik, walopun dia nie senget, dia akan bagi solution yang bleh kira masuk akallah. Tapi lagi laju kalo korang bagi dia makan KFC. Hahaha. Tapi sekarang nie, dia cam jarang ja nak join aktiviti adik beradik kami, maybe sejak dia jd capek dulu, dia dah ada gap rasanya. Tapi tak apa, aku tak makan hati pown, sebab hubungan persahabatan aku ngan dia still macam dulu lagi. Hmm... 2 je lah kesah perempuan senget capek yang aku ingin ceritakan. Mesti korang dah taw kan sape dia. Hehehe...
Iza selamat berpraktikum and friendship forever... gitu juga ngan sem 7 yang lain, Faiz mantan, Faiz dompok, Dora, Azmi, Hairie YDP, Wan Jang, Wan Chik, Feedo, Syuk, Zulfa, Nisa, Nabila, Ain Razak, Yuyun, Ain Nabihan, Izi, dan adik beradik sem 7 yang lain.


achit kata: Dia nie perempuan senget yang capek, bukan perempuan berkalung sorban k. Hahaha. Kita mesti hargai apa yang ada pada diri kita, musibah yang menimpa hanyalah untuk menguji kita. Lalalala

2 comments:

Anonymous said...

erm betul2 ape yg acit ckp, adikku iza nie bukan senget tapi x berape nk betul jew...dgr dia ketawa je dah tau dah x betul hehe..

sally said...

la...kak iZa upenyEr...
beria sally bc bnda nie...last2 nmpk gmbar tue kat bwh,...best kan kalu ada kwn yg mcm tue....