BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, November 5, 2009

Kesudahan Labu dan Labi!!!

Salam


Sat g akan bermula paper ke dua untuk semester akhir. Paper Accounting Information System, iaitu paper killer untuk sem nie. Fuh, aku harap, boleh jawab dengan tenang dalam dewan peperiksaan. Hmm... semalam tak sempat nak menulis sebab sibuk study paper killer ini.


Hmm... ramai yang memberi respon tentang penulisan aku tentang kisah labu dan labi. Tak sangka kisah ini akan menjadi tanda tanya kepada korang sume tentang apakah kesudahannya.
Ramai juga yang curious, dan membuat pelbagai andaian tentang kisah tersebut, tapi itu terpulang pada korang semua untuk menilainya. Aku pun terfikir sebenarnya ada satu kesudahan yang mungkin dalam kisah Labu dan Labi itu. Hmm... semua jawapan kesudahan cerita Labu dan Labi ada pada lirik lagu penghujung rindu. Aku rasa korang boleh faham tentang apa yang aku maksudkan....

Bila kekasih mengundang aku pulang
Mahligai menanti penuh gemilang
Bila kekasih menyingkap tabir cinta
Tiada terbatas dengan kata-kata

Dapatkah aku membalas dengan air mata
Tanda syukur menerima
Setelah sekian lama
Menghamba hidup pada dunia

Seribu tahun takkan samaSesaat
bersatu dalam nyata
Kerna kasih ku sanggup korbankan
Jasad dan nyawa

Terang bulan kerana mentari
Hadir bayang kerana cahaya
Begitulah cinta kita

Tiada jarak pemisah lagi
Tiada garis sempadan budi
Aku terima dan jua memberi
Seikhlas hati

Seribu tahun dan sejuta langkah
Seribu tahun bersinar cinta
Kita bertemu di penghujung rindu

Hmm... korang faham kan apa yang ada dalam bait-bait lirik lagu ini? Hmm... x perlu cerita banyak. Semuanya aku dah rungkaikan dalam lirik lagu tersebut tentang kisah labu dan labi. Hmm.. walaubagaimanapun, semuanya bergantung pada takdir. Dan masa akan menentukan segalanya...

achit kata: Untuk mendapatkan cinta sejati, kita perlu berkorban, Someone, somewhere is just for us... lalalala

0 comments: